L’equip de govern de l’Ajuntament de Cervià de Ter fem extensible aquest comunicat a tots els veïns i veïnes del municipi per tal d’aclarir l’anul·lació dels actes de la Festa Major arran de les pluges i la decisió de no ubicar-los al pavelló municipal.
Vagi per endavant el reconeixement de l’equip de govern que aquest comunicat va tard i ens disculpem per aquest endarreriment. Ens sap greu haver hagut de cancel·lar alguns actes de la festa major, és per això que estem buscant dates per encabir-los de nou.
En primer lloc, creiem convenient fer una radiografia del context d’aquests dies per tal que els cervianencs i les cervianenques siguin coneixedors de les decisions finals preses.
Aquest govern va començar a caminar el 17 de juny de 2023 arran de l’elecció com a alcalde d’en Guillem Surroca i Pascual. De llavors ençà, les actuacions que s’han fet són diverses, complexes i en un moment on les dinàmiques de l’administració s’alenteixen. L’estiu i els períodes de vacances de les empreses, treballadors/es i la societat en general ha provocat aquest caminar pausat al llarg d’aquests mesos.
Endinsant-nos en la temàtica que aquest comunicat ocupa, volem posar en coneixement que Cervià de Ter disposa d’un equipament poliesportiu bastant nou, especialment si ens fixem en la data de construcció d’aquest. El certificat de final d’obres està datat del gener del 2012, és a dir, disposem d’un espai polivalent que té poc més d’una dècada.
Arran de l’entrada a govern el passat mes de juny i com a nous membres de l’ens municipal, se’ns va posar en coneixement de tot un seguit de problemàtiques que dia rere dia els treballadors de l’ajuntament es trobaven al pavelló. El principal problema i del que en derivaven tots els altres era el fàcil accés a l’interior de les instal·lacions que tenien molta gent del municipi.
Aquest accés a l’interior del pavelló, algunes vegades era amb una clau de les portes principals -i que molts tenien- però en altres ocasions era mitjançant l’ús de la força o aprofitant les deficiències que tenien els tancaments de portes i finestres.
Aquest descontrol en els accessos a l’interior de pavelló ha provocat que els tancaments cada vegada estiguin més malmesos i que alguns d’ells s’hagin de canviar per complet.
A banda d’això, cal afegir-hi que l’alarma antirobatori no estava connectada amb cap servei extern i, per tant, era més un element dissuasiu que no pas un sistema de control de les entrades i sortides. Si hi afegim que el codi per desactivar-la era àmpliament conegut per aquells qui freqüentaven l’espai, podríem dir que la funció que tenia era pràcticament nul·la.
En ser conscients de l’estat en el que es trobava el pavelló, vam decidir fer una avaluació completa de tot l’espai per identificar altres danys que a simple vista no eren perceptibles. Ho vam fer acompanyats d’experts en àrees concretes. I malauradament vam constatar que encara n’hi havia més. Els enumerem tot seguit:
- Si bé els extintors compleixen la normativa de seguretat vigent, el sistema d’alarma antiincendis no es trobava operatiu des de feia temps per causes que desconeixem.
- Tal com alguns veïns vau poder comprovar a través d’un vídeo que circula per les xarxes, les pluges del mes de juliol van posar en evidència l’entrada d’aigua a raig a l’interior del poliesportiu. Aquesta entrada d’aigua va provocar la inundació d’una bona part de l’entrada al pavelló.
- I finalment, també es va detectar que a la zona posterior del poliesportiu hi havia bombones industrials de gas butà protegides amb el corresponent recinte però sense que haguessin estat en ús des de fa anys.
Per acabar d’entendre la decisió final que l’equip de govern va prendre amb els actes de la Festa Major cal afegir-hi un parell d’elements més:
- La setmana del 21 d’agost (Festa Major), Protecció Civil de la Generalitat de Catalunya va activar el Pla Alfa per l’elevat risc d’incendi i a dia 24 d’agost el Gironès juntament amb bona part de Catalunya tenia activat el nivell 2 en una escala de 3.
- I paradoxalment, a finals de la mateixa setmana hi havia activada una prealerta del Pla INUNCAT de Protecció Civil per la previsió de precipitacions intenses i acumulació d’aigua.
Amb tots aquests motius sobre la taula i davant l’escenari meteorològic que es preveia, es va decidir que en el cas que el risc de pluja fos evident, els actes s’anul·larien.
Per acabar, voldríem comunicar a la ciutadania que al llarg d’aquests mesos s’han dut a terme algunes actuacions de millora a les instal·lacions del pavelló. Això no obstant, el context vacacional de moltes empreses ha fet que aquestes reformes no es produïssin amb la rapidesa que a nosaltres ens hagués agradat.
Informar-vos, també, que el proper divendres 22 de setembre a dos quarts de set de la tarda al Monestir hi ha programat un acte públic de l’equip de govern per explicar la situació d’aquests primers 100 dies de govern on ens podrem endinsar amb més detall sobre els dubtes que els veïns i veïnes encara tingueu sobre aquest fet.
Sopar de la diada del 10 de setembre
De cara al sopar de la diada que hi ha programat pel 10 de setembre, en cas que hi hagi previsió de pluja, tots els actes ja es podran fer al pavelló. A més, s’ha pogut reprogramar l’acte de Rock per Xics per aquest mateix dia a les 18h. Recordeu que la data límit de la compra dels tiquets del sopar és aquest dimecres 6 de setembre.
L’equip de govern de l’Ajuntament de Cervià de Ter